rowindevisser.reismee.nl

Noosa Everglades en National Park

Hallo iedereen!

Jullie hebben al een tijdje niets meer van ons gehoord... Dat komt omdat we in ons vorige hostel (YHA Halse Lodge in Noosa) geen WiFi hadden.. Dit verhaaltje schrijf ik dan ook vanuit de bus die op weg is naar Hervey Bay.

Noosa was een geweldig mooi plaatsje! Het heeft een heel mooi strand en bestaat verder uit ontzettend mooie natuurgebieden. Ons hostel lag 2 minuutjes van het strand en ook midden in een stukje regenwoud. Dat was echt prachtig!

De eerste middag in Noosa hebben we relax op het strand gezeten, met een ander Nederlands meisje genaamd Astrid. Er zaten nog meer Nederlanders in ons hostel, kwamen we s avonds achter. Iedereen had andete verhalen en dat zorgde voor een gezellige avond.

De volgende dag zijn we met zijn tweeen gaan kajakken in de Noosa Everglades. Dat is een natuurpark dat voornamelijk uit meertjes en rivieren bestaat. Het was echt ontzettend groot en we hebben een heel mooi stukje kunnen zien. Het was een 'self guided tour', wat betekend dat je met een route kaartje op pad wordt gestuurd. Geen gids, alleen wij en de kajak... Dat is gelukkig allemaal goed gegaan :) we hebben de 'river of mirrors' gezien. De bomen naast de rivier heten Tea Trees (thee bomen) en die geven een speciaal stofje af aan het water, waardoor het zo bruin wordt als thee. Omdat het water bruin is, weerspiegelt het als een echte spiegel en krijg je dus hele mooie plaatjes (zie foto's). Op onze weg terug, kajakkend over de meertjes, kregen we wind tegen... Dat was ontzettend vemoeiend: zodra we even stopte met peddelen, ging onze kajak achteruit! Dus we hebben flinke armspieren getraind.....

De derde dag zijn we s ochtends gaan surfen. Je kunt niet naar de Australische kust gaan en dan niet surfen! Dus we hebben les gehad. Het ging super goed en we konden allebei op ons board blijven staan! Tijdens het surfen hebben we nog walvissen en dolfijnen op een afstand gezien, dat was echt heel bijzonder!

S middags zijn we met een groepje mensen (twee andere Nederlanders en een Duitse) gaan wandelen in een van de nationale parken van Noosa. Het was een wandeling langs de kust, op weg naar Hell's Gate. Dat is een klif die ontzettend hoog is en uitkomt in zee. Het uitzicht was echt heel mooi. Daarna zijn we terug gewandeld via het subtropisch regenwoud. Na die 6 uur durende wandeling zijn we lekker naar het strand gegaan om de zonsondergang te bekijken. De zon gaat hier al rond 6 uur onder :) S avonds hebben we weer lekker rond gehangen in het hostel, beetje bijkomen van alle activiteiten van de afgelopen dagen :)

En vandaag zitten we in de bus, dus dat is ook relax...

Heel veel groetjes van ons!

Mirande

Wat hebben jullie al veel mee gemaakt en gezien. En dat in een redelijk korte tijd. Dat belooft wat voor de rest van de reis! Leuk dat je ook af en toe andere reizigers zoals jullie tegen komt.
Heel veel plezier.....

moniek

Wat leuk Rowin dat je ons weer op de hoogte brengt van jullie avonturen. Dan ben ik ook weer een beetje op reis :)
Fijn dat jullie zo genieten. Ik wens jullie nog heel veel plezier en ik kijk al uit naar het volgend verslag!

Lea kool

Leuk wat jullie allemaal alweer gedaan en gezien hebben!!
Veel plezier.

Nelly Mari

Rowin wat mooi wat jullie samen ondernrmen en doen ,wij genieten er ook van het is wel spannend wat jullie allemaal doen.
Veel plezier samen

Nelly - Mari

Opa Jan en Oma Hannie

Jullie genieten echt, wij zijn er bijna jaloers op.
Er is nog veel meer te zien dus zien we jullie verhaal weer met belangstelling tegemoet.

Brenda

Hallo lieve meiden, wat een prachtige ervaringen!
Dank jullie wel voor jullie fijne verhalen zodat we goed kunnen meeleven. Heel veel plezier weer. Xxx

Wouter Dronkers

Hoi Rowin en Marleen,
Deze Blog is nu al een waardevol
Document! Mooi gemaakt Rowin!
Fijn te horen dat jullie veel beleven en plezier hebben.
Wouter

Martin

Jullie hebben weer veel gezien en prachtige foto's gemaakt. Die van de zonsondergang is echt prachtig. Hoorde van Rick dat je een echte surfer dude(s) bent, natuurtalentje ????

Desiree en John

Wat een mooie verhalen en avonturen allemaal, en dan ben je nog niet op de helft!!! wij zijn heel benieuwd hoe je de komende dagen gaat ervaren en beleven! GENIET