rowindevisser.reismee.nl

Regenwoud van de Atheron Tablelands

Hoi iedereen,

We hebben weer wat nieuws te vertellen! Gister zijn we met een Tour naar de Atheron Tablelands gegaan. Dit is een heuvellandschap net buiten Cairns. We werden opgehaald in een soort hippie busje en op de bus stond: 'Warning this tour contains laughter' (waarschuwing deze tour bevat gelach/humor). Dit was dus erg veelbelovend :)
Als eerste hebben we een hele grote boom bezocht, de Cathedral Fig Tree. Deze boom groeit op en van een andere boom. Het is dus een parasiet. De gastheer wordt langzaam gewurgd door de fig tree.. Uiteindelijk groeit de fig tree zelf wortels en blijft ie staan. Deze boom was ongeveer 500 jaar oud :)
Daarna zijn we naar Lake Eacham gereden. Dit is een vulkanische krater die zich heeft gevuld met regenwater. Hier hebben we natuurlijk gezwommen!
Als derde was nog een fig tree aan de beurt: de Curtain Fig Tree. Dit is ook een parasiet boom en zorgt ervoor dat zijn gastheer omvalt. Hierdoor krijg je een domino effect en omdat de wortels van de fig tree naar beneden groeien, lijken het net gordijnen :)
Vervolgens gingen we naar de Millaa Milla watervallen. Dit is een hele mooie waterval, waar allerlei reclames en videoclips zijn opgenomen... Dit water was wat kouder om te zwemmen, maar toch hebben we het gedaan! Hier hebben we ook lekker geluncht.
Toen verder naar de volgende watervallen: de Josephine Falls :) Hier zat een stuk in de beek waar we vanaf mochten glijden. Super vet!
Als laatste zijn we bij de Babina Boulders beland. Dit is een beek met echt enorme stenen! Het water kolkt daardoor heel erg. Hierdoor is er een stukje ontstaan dat Devil's Pool heet. Het verhaal gaat dat een jonge vrouw was uitgehuwelijkt aan een oudere man van haar stam. Ze werd echter verliefd op een jonge man van een andere stam. Samen vluchtte ze, maar helaas werden ze ontdekt. De vrouw werd weer opnieuw beloofd aan de oudere man. Uit wanhoop is ze in het kolkende water van de rivier gesprongen. De legende is nu dat ze jonge, mannelijke reizigers het water in lokt, op zoek naar haar geliefde. De gids zei er bij dat er dit jaar al 18 mannen zijn verdronken in de rivier. Geen idee of dit een grapje was of niet.....
Dit was het einde van de tour. Eenmaal weer terug in het hostel hebben we lekker Hollands gegeten: spruitjes met aardappelen :)
Nou, dit was het verslag van gister. Over een paar dagen komen de foto's pas, want onze gids heeft ook veel foto's gemaakt die hij nog met ons gaat delen :)
Lieve groetjes

Ton Lea Esmee Justin

En weer mooie dingen gedaan en gezien!! Ben benieuwd naar de foto's !!

Opa Jan

Weer een schitterende dag geweest. Geniet nog verder.
Groetjes,
Opa