rowindevisser.reismee.nl

Whale watching

Hoi iedereen,

Weer een verhaal van ons. Dit keer is het maar over 1 dag. We zijn na de uitputtende Fraser Island tour gaan whale watchen (walvissen kijken). Om 7:00 werden we opgehaald bij het hostel om naar de boot te gaan. Op een catamaran genaamd de Blue Dolphin zijn we de baai in gevaren. Het is pas net het begin van het walvis seizoen, dus het kon zijn dat de walvissen nog niet zo actief en niet met zoveel aanwezig waren. Toch hadden we na ruim twee uur varen toch twee walvissen (humpback whales) te pakken. Het waren twee jongere walvissen, die erg speels waren. Ze kwamen veel aan het oppervlak om te kijken. Zo konden wij ze natuurlijk ook goed zien!

Deze twee walvissen hebben we een tijdje gevolgd. Op een gegeven moment kwamen de walvissen recht op onze boot af, ze waren op nog maar 5m afstand. Super vet! Echt onbeschrijfelijk hoe groot, vriendelijk en gracieus die beesten zijn. Ze kwamen om de beurt boven om te kijken naar onze boot en spoten ons nat met water :) Even later werden de walvissen vergezeld door 3 dolfijnen (bottlenose dolphins). Super leuk om ze te zien ' spelen'. Na een tijdje gingen we richting de kust van Fraser Island om te ankeren voor lunch. Tijdens deze vaart kwamen we een zeeschildpad tegen. Die beesten zijn ook al zo ontzettend groot en mooi!

Op de boot werd verder heel goed voor ons gezorgd, met uitgebreide thee 's ochtends en 's middags en een hele lekkere lunch. Dit was wel een goede ontspanning na Fraser Island! Tijdens de lunch kwamen er ook nog wat humpback dolphins langs, dus dat zorgde voor een nog mooiere ervaring.

Na de lunch zijn we met de catamaran weer terug naar de baai gevaren. Het is een zeilboot, dus de zeilen gingen uit en alles ging soepeltjes.

Nu is de dag weer voorbij en gaan we ons klaar maken voor een lange reis (12 uur in de nachtbus) naar Airlie Beach..

Groetjes

Jacqueline Steenbakkers

Super om te lezen wat jullie allemaal zien en doen in Australië. Op naar het volgende! Hoop dat Airlie Beach in de Australische winter net zo leuk is als in de Australische zomer en dat er niet zo veel bejaarden zijn... hahahaha. Geniet van jullie zeiltocht op de Whitsundays!

groetjes,
Eric Jacqueline Yente

Ruud

Mooi hoor, wat geweldig met de walvissen en dofijnen. Nu kun je de nachtelijke reis mooi gebruiken om een beetje uit te rusten. Airlie Beach watch out..here they come.

Opa Jan en Oma Hannie

Wat een ervaring die walvissen en dolfijnen.
Wat een mooie reis hebben jullie.
Geniet ervan met volle teugen.
Groetjes,

Nelly-Mari

Hoi Rowin en Marleen mooi wat er allemaal te zien
is op jullie prachtige reis,super mooi

groetjes oma nelly opa mari

Mirande

Snorkelen bij het grote barrièrerif? Stikjaloers....

Manouk

Wow! super gaaf!!!!