rowindevisser.reismee.nl

Brisbane tour

De afgelopen twee dagen hebben we Brisbane verkend.

De eerste dag kwamen we om 8:00 s' ochtends aan in het hostel (het YHA hostel). We hadden besloten om meteen in het Australische ritme te komen en zijn dus niet gaan slapen na onze 24 uur durende reis.

Nadat we ingecheckt waren, zagen we dat er een gratis tour door Brisbane werd aangeboden die ochtend, dus die hebben we maar meteen gedaan. Onze gids, Kev, liet ons alle bekende delen van de stad zien. De tour duurde ongeveer 3 uur.

Daarna zijn we even bij het Greyhound (bus bedrijf waar we mee reizen) hoofdkantoor langs gegaan voor wat informatie. De man die ons hielp heeft voor ons de bussen gereserveerd die we wilde nemen en we hebben ook meteen wat super gave dingen geboekt: In Hervey Bay gaan we een 3 daagse tocht over Fraser Island doen, in Airlie Beach gaan we 3 dagen zeilen langs de Whitsundays en in Cairns gaan we twee jungle tochten doen. Omdat we met de Greyhound al reisde, hebben we flink wat korting gekregen op deze tours. :)

Daarna waren we zo kapot dat we zijn gaan avond eten en naar bed zijn gegaan....

De tweede dag in Brisbane zijn we naar het Queensland museum and Science centre geweest. Dit was een super leuk museum met een expositie over dino's. Hier zijn we de hele ochtend zoet mee geweest... Daarna zijn we naar het strand geweest van Brisbane. Dit strand is speciaal, omdat het midden in een park ligt. Het water is dan ook een zwembad ipv de zee/de rivier.

Na lekker te hebben geluncht, zijn we op de gratis City Ferry gestapt die over de rivier reist. Op deze manier zie je Brisbane vanaf een hele andere kant. Tijdens deze ferry werd het langzaam donker, waardoor we wat mooie plaatjes hebben kunnen schieten van de stad! Marleen had nog wat last van haar jetlag en heeft de helft van de ferry gemist (omdat ze sliep).....

Daarna hebben we een salade gemaakt in de keuken van ons hostel. Nu gaan we ook weer richting ons bed omdat we morgen vroeg op moeten om de Australia Zoo te bezoeken (die van Steve Irwin).

Groetjes

PS de foto's staan onder het mapje ' Foto's' :)

At the gate!

Daar gaan we dan... Vandaag is het echt zover!

Eerst hebben onze lieve vriendjes (Rick en Miguel) ons afgezet op Schiphol en daarna zijn we met zijn tweeën door de douane gegaan. Alles verliep vlekkeloos.

Onze eerste vlucht naar Dubai duurt 6,5 uur ;) Daarna een overstap van ongeveer 4 uur (dat valt wel mee gelukkig). Van Dubai naar Brisbane duurt iets langer (14 uur...)

Dus het zal wel even duren voordat jullie weer iets van ons ondernemen...